onsdag 28 maj 2008

Okej, detta har ingenting alls med någonting här att göra, men jag måste få skriva det någonstans innan jag dödar någon istället, och här är enda stället jag kan skriva på. Strunta i att läsa om ni vill.

Hade äntligen en lugn stund, på jagvetintehurlänge, då jag gjorde misstaget att logga in på diktsidan där jag är redaktör, alltså en av de 6 stycken som nu sköter om sidan.
Sidan har 51341 medlemmar, och det kommer nya hela tiden, och ändå förväntar sig folk att vi sex ska kunna ha hand om Hela sidan, och ha koll på Allting. Vi ska alltså var och en ha koll på allt som 8557 medlemmar skriver, varje dag. Logiken är slående.
Någongång förra året la jag in ett foruminlägg på sidan angående att redaktörerna tänkte rensa forumet, och allt som inte hörde dit skulle tas bort. Jag fick 15 positivt kommentarer.
Igår tog en redaktör bort ett inlägg där en medlem endast skrev massa nervärderande åsikter om fjortisar.
Följden av det här blev att medlemmen la in ett fouminlägg och klagade, och fick ungefär lika många kommentarer som höll med om att inlägg inte borde tas bort.
Strax efterår lades ett inlägg in om att hela redaktionen betedde sig skit, även om många disskusioner på sidan ha handlat om att inte dra alla över en kam..
14 kommentarer löd ungefär "Redaktörerna gör inte ett skit."
Anledningen till att vi inte kan göra någonting alls är att huvudredaktörer är i USA och aldrig loggar in, vilket gör att vi inte kan göra mer än att ta bort användare/inlägg.
Jag har varit medlem på sidan sen 2005, och 2007/2008 har allt bara gått utför. Det är inte tillåtet att ha en åsikt som redaktör längre, för alla tänker inte på människan, utan bara på faktumet att man är redaktör, vilket gör att man blir nervärderad direkt. Vi har fått hatmail allihopa, helt utan mening, med bara några få ord, "Gå och dö", eller långa utvärderingar om hur kassa vi är. Jag förstår inte meningen bakom det här. Gör vi ingenting klagar folk på att det inte händer något, gör vi saker så klagar folk på att det är fel. Hade det inte varit för att jag har drygt 300 dikter jag inte vill bli av med så hade jag nog tagit bort min användare vid det här laget, för jag orkar verkligen inte massa personangrepp när man försöker göra det folk vill.

förlåt, men jag måste få klaga någonstans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan vad irriterande. Ni kan inte göra så mycket liksom, vad är det som dom inte förstår?

Anonym sa...

Ah de va iafl ja som tog bort inlägget :S heh.. ångrar det inte.

Anonym sa...

Jag tycker att ni är duktiga!