söndag 25 maj 2008

Vissa saker förundrar mig. Hur ord från en människa jag inte ens vet vem det är kan betyda så mycket, är en av de sakerna. Hur orden kan flyga rakt in i hjärtat, och sen pumpas ut i hela blodomloppet, spränga sönder varenda liten del av ens kropp, för att sedan återvända till hjärtat och med mjuka rörelser laga allt igen.
och med ens känner man sig helare än man någonsin gjort, för att man upplevt någonting som verkligen betyder något, och som fått en att förstå hur alla delar borde sitta.
och så sprängs allt igen
och för varje gång
blir man lite
lite
helare

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg massor men är alldeles för dålig på att kommentera.. kanske mest för att jag inte vet vad jag ska säga.

Vad kan jag mer säga än att dina ord nuddar mig och känns, som att läsa texter från en annan mig och ändå inte. Och allt blir så förvirrat när man ska förklara saker för människor man inte känner, dessutom förvirrar min hjärna mig själv ikväll..

förlåt.