söndag 21 september 2008

jag har öppnat worddokumentet, längre kommer jag inte. Jag hatar det här. Det är inte så att jag hatar engelska, alla filmer är bättre på engelska, och vissa förstörs till och med av att man har subtitles på. Men det är bara den där känslan. Känslan av ångest som kommer så fort jag tänker på att veckan börjar med en engelska lektion. Det är inte så att jag inte gillar läraren eller klassen, verkligen inte, jag bara hatar lektionerna. Jag sitter på helspänn och kan verkligen inte slappna av, alls. Varje ord skakar mig för att jag inte vet vad som kommer efter. Jag vill inte vara tyst, inte dålig, men det är inte så lätt när stämbanden bränner hela halsen i stelhet. Känslan finns där hela tiden. Hela tiden när jag tänker på det. Och jag vet ju att jag behöver engelskan, det är det som är så jobbigt. Jag lär aldrig komma ifrån det.
och jag lär ta bort det här inlägget typ imorgon. jag vet inte ens varför jag skrev det.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hade ingen aning om att du kände så för engelska. det är ganska normalt faktiskt, jag brukade också känna så. prata med läraren, ni kan komma över det på ngt sätt. med lite träning :)<3