söndag 22 juli 2007

"En av de där dumma idéerna som kommer till en mitt på natten. I hopp om att bli nerskrivna, så folk vet att allt är möjligt. Må hända att jag bara är dum, som har Stephen king som största idol. Skräckens mästare, som han så fint kallas.
Han sår frön i mina drömmar, i de öppna såren.
Men jag brukar döda blommor. Av misstag.
Kanske trivs de inte med mig,
ja något är det. Jag vill förändra världen med mina ord, är inte det bisarrt..?
Jo, mycket underligt.
Vattnet mina ny sådda frön behöver kanske kommer från tron.
Från andra. Från mig själv.
Kanske är det därför jag misslyckas gång på gång på gång och åter igen misslyckas. Med stort M. Lite synd. I framtiden vill jag ändra världen.
Till en framtid.
Inte till en domedag. Och jag hoppas att jag lyckas.
För först då kan jag leva.
På riktigt.."

Jag tror på dig min vän! Och du förändrar redan min värld, till en framtid.

Inga kommentarer: