torsdag 5 juli 2007

Jag skriver om allt
för att veta att jag finns
minns mer än jag borde.

Och alla våra minnen strömmar igenom mig. Inte bara Våra, utan alla jag någonsin delat med någon, alla dom där som försvann. Men hur kan dom vara försvunna, när jag skrivit ner dom alla i ord?
Åtta fullklottrade böcker som dokumenterar mitt liv. Och ibland funderar jag på om det är så mycket mitt liv är värt, åtta böcker? Du skulle kunna bränna upp dom hur lätt som helst, precis som du brände upp vår vänskap. Och vad händer om du bara eldar upp dom, försvinner mitt liv då? Försvinner allt som var jag, så som Vi försvann? Ibland tror jag att jag själv borde slänga dom alla, för att få ha gjort det själv, för att få glömma.
Men å andra sidan, om jag glömmer, försvinner jag.

1 kommentar:

Jay sa...

Vill du att Silverfisken ska komma tillbaka till blogspot? Om ja, maila mig med vad du tycker om hans blogg och varför han ska flytta tillbaka till min mail: anderson.joakim@gmail.com.
Var med och få tillbaka Silverfisken dit han hör hemma.