lördag 25 augusti 2007

Jag känner att jag borde bloggat efter skolans första dag men det var bara så mycket intryck och så mycket av allt. Men nu är jag i alla fall här. NV07 kommer att vara min klass tre år framöver - för jag tror att jag stannar. Första dagen var inte så speciell. Jag träffade Johanna, Shamin och Amanda där, dom ska tydligen gå i min klass. Det är skönt att veta vilka några är, men jag hade hellre börjat på nytt, helt börjat på nytt. Där ingen vet vem jag är, vem jag har varit. kanske skulle jag då kunnat bli den jag vill? Men ja. Efter lite allmänt prat av rektorn och lärarpresentationer så gick vi in i nvklassrummet. Camilla söten som jag träffade på kick-offen var där och jag satte mig bredvid henne. Dagen gick fort, 90 min var inte så hemskt. Info, papper papper papper, sen slut.
Hängde kvar i stan lite, sen träffa annakvinnan - Hon ska ha ryssen i engelska, jag tycker seriöst sjuuukt synd om henne! - sen stan med Jossa. Sen baravarakväll.

Igår var bääättre. Vi lärde känna varandra i klassen och jag tror att det kan bli bra, riktigt bra. Jag såg en tjej första dagen som hade sköönaste klädstilen, och jag sa det till henne igår, "Jag måste bara få säga det, din stil är hur skön som helst!" och människan började prata med mig och så tog den rasten slut.
Dagen spenderades genom lekar och info. Andrea (tjejenmedstilen), Camilla, Jasmin, Alexandra och Karro blev mitt sällskap hela dagen. Mysgäng.
Efter skolan hängde jag, Andrea och Jasmin kvar i stan ett tag, och sen åkte jag hem och mötte Annakvinnan. Träffade Josefin och Tony på spårvagnen, längesen man såg dom!
Grillkvällen med familjen inkluderat Rikard vara bara woonderful.

Så, duvet. Det känns rätt bra. Skolan ordnar sig nog. Det liksom, funkade mellan oss.
NV07.
ja.


(Och sötismänniskor, Tack för alla kommentarer!
Ica: det blir bättre. Du är bäst! <3 )

Inga kommentarer: