tisdag 21 augusti 2007

Och du vet, när man bara svävar sådär ovanför molnen och mår sådär bra som man bara gör ibland. Den känslan. Här. Nu. jag älskar det.
Hittade några dikter jag inte sparat på datorn i ett block, skriver in dom här, stå ut : )

Brevet till mitt förflutna jag.


Hej,
Det är jag,
En gång till,
Även idag,
Du vet vad jag vill?


Är du kvar?
Jag kan inte glömma.
Trots allt jag har,
Slutade jag drömma.


Läser du än?
Funderar du ibland,
På vad som hände sen?
Om vi kom iland.


Förstår du nu,
Vad du gjorde mig till?
Allt som var du
Är inte vad jag vill.


Folk drar upp minnen,
Som jag försökt glömma,
Med alla mina sinnen.
Men jag slutade drömma.


Du dödade mig
Och för att jag finns
Kan jag tacka dig,
Minns du vad jag minns?


Hejdå,
Dags för mig att gå,
Hälsningar från ditt sentida jag,
Sådär, nu så,
Vi ses en annan dag.

____________________________________


Ett år av död.


Ett år av tystnad,
Ett år av saknad.


Lugna andetag i livets mardröm,
Långsammare, utdöende.
Tystnad. Död.
Oerkallig.


Ord om sviktande hopp,
Känslofyllda, försiktiga.
Tystnad. Död.
Oförståligt.


Tårar rinnandes som strömmar,
Fallandes, eviga.
Tystnad. Död.
Oförglömligt.


Tusen känslor av sorg,
Men jag minns Dig med lycka.


28/7 -06,
Vila i Frid.
Förevigt saknad,
Förevigt älskad.


/ Ditt barnbarn Sandra. <3

______________________________

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag blir så stolt över att jag känner dig när jag läser. du är så begåvad.

Anonym sa...

Jag håller helt med ica. du är så bra, så tuff, så söt, så allt! och jag älskar Brevet till mitt förflutna jag, jag vill också kunna!

Anonym sa...

å jag är trött verkligen jättetrött och skolan är jobbig det blev så svårt med ens och jag vet inte det blir nog lättare snart jag tänker på dig massor jag fick ditt brev idag jag ville bara säga tack och jag tycker att du ska pröva nv för mig är du en sådan begåvad elev nv kommer nog att passa dig fast det vet ju inte jag för jag kan verkligen inte nv men du gör precis som du vill och känn ingen press alls för det här är dina tre år och det är bara du du du som ska bestämma.
<3