torsdag 17 juli 2008

Nästan helt frisk nu! :D:D

Var i alla fall hos läkaren idag. Det var kö utanför vårdcentralen och en gumma började prata med oss. Om sin familj, uppväxt och allting. Tyckte lite synd om henne, som inte hade någon att prata med i vanliga fall. Jag skulle bli helt överbelastad om det var jag. Vi log och var sociala i alla fall. Det var en rätt söt liten tant.

Sen fick jag ta mer blodprover och sånt, har flera små hål i fingrarna nu. Efter 10 minuter av ett dåligt tv-program fick jag sen gå in till dokton. Han är lite speciell. Lite som House, egentligen.

"Oj. Det kanske inte var körtelfeber då. Eller så är den nästan över. Ja, du håller på att bli frisk iallafall, så det är inte så mycket att tjata om.
Du får komma in och göra ett test nästa vecka om du vill, för att se om det var körtelfeber. Vilket iof är rätt onödigt.
Om du inte någongång i framtiden vill kunna gå fram till någon och säga
'hej, jag har haft körtelfeber'
vilket iof också är rätt onödigt. Ja.. du håller på att bli frisk iaf!"

Inga kommentarer: