söndag 5 oktober 2008

Spegelideal

Krossade speglar.
förstörda ideal dödar
det vi trodde
att vi
var.
spegelskärvor i munnen.
åh min clown,
varför är du så seriös?
Hela världen skrattar åt dig,
du kan väl skratta med?
De hånar varje steg du tar,
även din röda näsa är
omodern.
Ingenting finns längre
och barnkalas dödar
försvunna
kidnappade
och
våldtagna
själar.
Åh min clown,
varför är du så seriös?
Jag trodde att du var en av de

som inte skulle krossas
av sin egen spegelbild.

och ibland undrar jag
hur det skulle vara
att faktiskt
räcka till.

(Smått inspirerad av låten Illusions - VNV Nations
och allt med samma tema.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack så jättemycket! :]

Anonym sa...

sjukt nice!! <3

Anonym sa...

Bra låt. Och en grym dikt!

Anonym sa...

Mycket bra! Riktigt spännande att se hur du utvecklar ditt skrivande. Fortsätt så. Kram!

Anonym sa...

jag vet inte vad jag ska säga.. eller vad jag kan säga som beskriver hur duktig du är <3