lördag 22 december 2007



Bilden föddes ur ett strömavbrott mitt i julbaket.
Det har varit en fin dag. Vaknade hos Tim med dem båda nära mig. Drog mig in till stan där min Anna väntade, min fina Anna. Vi var effektiva på stan och hittade alla julklappar innan vi tog en kycklingsallad på bästa Paprika. Väl hemma hos mig var julbaket och julmusiken igång. Vi slog in våra julklappar och var sedan sällskap i köket. Det var nötkakor, sätoftakakor, fruktkakor, bröd, knäck, kola och chokladsolrosfrön, mhhm. Anna gick hem någongång i mitten. Det var så skönt att se henne igen. Jag förstår inte hur mamma stod ut, men ändå. Och jag och syster var definitivt smidigast på knäcken, självklart. I andra satsen kola försvann strömmen. Vi tände alla ljus vi kunde hitta, och tog massa kort. Sen satte vi oss vid min bärbara och redigerade. Min syster är så bra. Så otroligt bra.
Imorgon blir det vi ensamma på motorvägen.

(Igår var btw julfest på skolan, helt underbart kul. Och sedan myskväll hos Tim :*)

Inga kommentarer: