måndag 7 januari 2008

Heartbeats

Jag har bott hos Andrea från och med i lördags, kom hem nu. Det har varit hur bra som helst. På lördagskvällen kurade vi ihop oss i soffan med choklad och såg En Geishas memorarer. Snön föll stilla utanför fönstret hela tiden och när filmen var slut vid halv ett bestämde vi oss för att gå ut. Vi var ute i en och en halv timme. Två spår i snön. Att göra snöänglar, rulla nerför backar och gå mot varandra på en brunn är obligatoriskt och vi var tvunga att ta vara på snön. Hand i hand fångade vi snöflingor på tungan. Sen sov vi gott och länge.

Tim kom strax efter frukosten och det blev en såndär vad-längesen-det-var-kram. Vi drog oss ut i slasket och handlade och barrikerade oss sedan i soffan till hundhotellet. Jag ser bannemig nothing. Efter prat och mys blev vi sugna på att baka, och slängde ihop en chokladkaka. När kakan stod i ugnen gick vi och hyrde Silent Hill och tillsammans med den frågvise brodern såg vi filmen och lillaräddadu. Silent. Tystnad var det då inte efter filmen, då vi fyllde många timmar med prat. Natten var mysig och regn mot fönstret som jag älskar och sharing different heartbeats sjöng José och jag bara kurade ihop mig i din famn.

Vi vaknade efter inte många timmar sömn av regnets ihärdiga smackrande mot den öppna rutan. Frukost och syskonkärlek och sen träffade jag Linn i stan och fikade på Frank's ett par timmar. Mysigt!

Och nu är snart jullovet slut. Slut på Friheten. Dock skönt att träffa alla igen. åh vad jag älskar att jag trivs på min skola.

1 kommentar:

Anonym sa...

mysigt :D