tisdag 1 januari 2008

Oh, is it a year already?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, väldigt mycket. Jag utvecklades i mig själv så himla mycket och vågade prata med mer folk och bara vara mig själv. Jag vågade också nämna mig själv som kristen utan att vara rädd för vad folk skulle tycka.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade några faktiskt, brukar inte vara så mycket för sånt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Vänner och vänner.. Släktingar, ja.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, faktiskt inte. 2006 räckte.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike.

6. Är det något du saknar från år 2007 som du vill ha år 2008?
Taizé är första tanken, självklart. Och jag vill ha tillbaka Dan till ungdomsgruppen. Och konstersommaren, den glömmer man inte.

7. Vilka datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
12-22 maj (Taizé), 6 september (mysig födelsedag), dagarna Ica var här, 1-5 aug (Tejp) och mycket mycket mer.

8. Vad var din största framgång 2007?
Framgång? Hm, att jag utvecklas så mycket antar jag. Fick mig blyga sida att bli undanträngd. Jag har också fått bättre självförtroende om man kan räkna det som en framgång.

9. Största misstaget?
Hm. Jag vet inte om jag gjort något som absolut kan klassas som misstag. Visst, vissa saker har varit extremt jobbiga att ta sig igenom om jag har känt mig extremt dum, men man lär sig av allt, eller hur?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Rätt många rejäla förkylningar som inte varit alltför kul, men annars rätt lugnt.

11. Bästa köpet?
Jag ville att det skulle stå "Canon EOS 400D" här, men jag har inte kunnat köpa den ännu.. Men alla konsertbiljetter antar jag. Och Biljetter till Tejp och resor.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Konserter och resor måste jag nog säga.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Taizé och allt det innebar. Ja, det är ett jävla tjöt om Taizé, men det var ju så himla otroligt. Och jag har blivit bättre vän med hela ungdomsgruppen och församlingen och hittat så himla många olika nya personligheter. Och att ha kommit närmare Anna igen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Svårt. Jag tror inte att det är några speciella sånger, mer artister. Alla dem man såg iår som man inte sett innan. Och Navid, speciellt Navid.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag. 2007 var ett bra år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte. Verkligen visat vad folk betytt kanske.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tvekat. Tvekat på att åka iväg på saker, tvekat på min betydelse och liknande.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos farfar i Lerum med familjen och faster. Sedan med syster och mamma hos kusinerna. Till sist hemma med endast familjen :)

19. Blev du kär i år?
Jag vet inte, kanske, kanske inte.

20. Hur många one night stands?
None.

21. Favoritprogram på TV?
Jag ser knappt på TV längre. men favoritdoktorn är fortfarande bra, även om jag är dålig och missar många avsnitt.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Njae, inte hatar. Jag har glidit ifrån folk, men det är bara synd.

23. Bästa boken du läste i år?
Kan inte nämna en speciell bok, men alla av Paulo Coelho.

24. Största musikaliska upptäckten?
Oj, svårt. Kan nog inte riktigt svara där. Eller, Navid modiri kanske.

25. Något du önskade dig och fick?
Jadå.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jadå här också.

27. Årets bästa film?
Svårt igen. Jag vet inte. Gillar fortfarande V för Vendetta, Döda poeters sällskap och Livet är underbart.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Var i skolan bland nya vänner, och åkte sedan till ungdomsgruppen och fick massa grattis och småpresenter efter andakten en långkram och ett halsband av Ida.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, Sol!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Hm, Sandra-stil? väldigt blandat och väldigt olika månad till månad.

31. Vad fick dig att må bra?
Taizé, ungdomsgruppen, vänner, kulturkalaset, Tejp, alla härlig dagar!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Orka vara sugen på en kändis.

33. Vem saknade du mest?
Farmor tror jag.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Inga nämnda, inga glömda. Alla som lärt känna mig/lärt känna mig bättre 2007 kan känna sig träffade!

35. Sammanfatta ditt år 2007
Det har varit ett bra år. Jag vet inte hur jag kan sammanfatta det mer än i frågorna ovan.
Tack till alla som förgyllt året. <3

Inga kommentarer: