fredag 4 maj 2007

När kärleken tar makten.

Den här dikten är tillägnad min älskade förgät o
vill visa genom den hur mycket hon är min värld
Hon är alltet i alltet
De kursiva texterna är hennes ord o det andra är mina
ord från mig till henne

De är allt jag har ge älskade vän


Vill bort härifrån,
Vill ligga vid din sida

O veta att det är dina andetag
jag hör som andas för mig

Mina andetag andas alltid för dig älskade
Men jag vill bara vakna och se ditt ansikte
det första jag gör när jag öppnar ögonen


Önskar att du visste vad livet vore utan dig
för då skulle du förstå vad riktig rädsla innebär

Allt i min värld är du
o utan dig vore jag som jag var innan du kom

Jag vore död o värdelös o ingeting mer än en
ihoptryckt massa med atomer som förflyttar sig

Jag vet vad livet är utan dig,
antar att det är något åt det hållet



Jag vill att du ska se dig själv som jag ser dig -
en underbar, färgglad, flummig, sorgsen, vacker, blå
förgät som fyller världen med det som man inte ens
i sina vildaste fantasier kan återge med ord

Förutom att du är mer i mitt liv

Allt du är o alt du gör är kärlek o
jag ser det, precis som du ser mig framför dig
när du vaknar upp i sängen ibland

Älskar dig mer än ord kan beskriva
o jag önskar att du en dag kan förstå vad det innebär
att ha ditt hjärta slåendes bredvid mig men aldrig
riktigt kan nå fram till det

Inte när du är där o jag här


Älskar dig ännu mer älskade
Och mitt hjärta finns alltid i din hand vännen,
även om det är långt mellan oss


Åh, jag önskar så att du kunde vara här

---

Jag saknar dig verkligen vännen!
Önskar så att du kunde få vara här.


Det här en är Elin som har skrivit ihop våran msn konvo till en dikt, <3
Ochnejtack, inga sjuka kommentarer nu.
Ja, vi sover i samma säng när vi träffas, so what?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker den e imla vacker... å de e inge fel att sova i samma säng, de gör vi oxå... man sparar bara plats ;)

Anonym sa...

jag tyckte att det var jättefint,gahh,. och jag skulle vilja att du skickar en bunt med dokument med dina dikter till mig för att det lite jag läste var gudsåbra och ajg vill bara ha mer.