fredag 9 november 2007

mina händer är kalla av all kyla. och kylan kan vi inte springa ifrån. sekunder, minunter, timmar, de flyter på vad vi än gör. vi kan inte springa ifrån tiden, för vi springer i tiden. allt vi kan göra är att göra det bästa av den.

I onsdags efter skolan mest läste jag biologi (sov) och på kvällen kom Andrea hit, och vi tog en långpromenad med Anna. Det var mysigt, det var ett tag sen Anna och jag träffades innan dess, igen! Tiden står inte på våran sida när den bara flyter iväg. Men när vi väl träffas så är allt som vanligt igen. Min söta Anna. Andrea's och min kväll gick iaf åt till att plugga, och vi pluggade faktiskt! Vi kände oss väldigt duktiga när vi kröp i säng runt tolv och somnade direkt. Jag drog upp tjejen tidigt eftersom att jag började nästan två timmar tidigare än henne, men hon följde lydigt med till skolan och sov på spanska lektionen, söte. Torsdagen försvann relativt snabbt i skolan, och när jag kom hem somnade jag. Det var första gången som jag verkligen inte ville gå till kyrkan. Jag ville sova och bara sova och sova. Men jag tog mig till kyrkan i regnet, och det var det värt! Som alltid, såklart. Jag kunde få ta det lugnt ett tag igen, och det var så himla skönt! Och Friday hade massa tävlingar och det var ostbågar och popcornätning och bilsmycken och ba ba vata lamm och linda som monade och snurrigt och rock och psykhem som passar oss och allt bra. Kvällen var ju så sjukt bra! Och Sebbe var där, som jag har saknat människan! Och sen var det andakt. Och det var mysigt. Friday spelade och sjöng en låt hon skrivit, hon sjunger så fint. Men det var sorgligt samtidigt. Volontär Frida hade sådan otrolig hemlängtan och grät och jag försökte trösta henne, men tror inte att det hjälpte speciellt mycket. Men hon är söt människan. Efter alla obligatoriska hejdåkramar och mys gick jag och Ida vägen hem. Det var rätt kallt, men mysigt, som alltid. Jag läste igenom biologin en sista gång innan jag somnade, och sen soooov jag. Jag ville verkligen inte gå upp i morse, särskilt inte med tanke på biologiprovet. vi hade tre timmar på oss, usch. Men det gick nog bra tror jag, det kändes bra. Och det är skönt att det är borta. Labben var kul och skoldagen var över. Resten av dagen har endast slarvats bort genom att sitta här, men det har varit rätt mysigt. Nu ska jag snart möta Ida och sen träffa Sophia, Nyllet, Joddan och någon mer, och sen är det middag och filmkväll hos Felix som gäller! MYSFOLK.

Inga kommentarer: