fredag 23 november 2007

Tack för att ni finns!
Återigen torsdag igår. Konfirmanderna var jobbiga och det blev seg stämning och det var inte kul alls. Men under mässan flydde jag ut och träffade Anna, söta ungen! och sen mötte vi Mia och gick tillbaka till kyrkan, och det blev så mycket bättre! Det var lite segt, okej, men så mysigt! Och sen hade vi diskus, haha, internt, och det spårade så rejält mycket och det är så skönt att bara sitta och lyssna på dom för dom är så bra! Och det blev mer snack och bra och allt. Och sen gick Anna och Mia hem och det var andakt. och jag borde inte skriva det här för det finns inga ord att beskriva med. Jag satt på golvet, med ryggen mot den andra bänken på höger sida, precis som alltid.
Och Magnus pratade och hans röst är ju terapi. Men vi sjöng sen, Glory. Låten som alltid sätter sig i huvuet flera dagar efter. Men jag kunde inte tänka på den. Det var TaizeTaizeTaize, hela tiden. Men Volontär Frida såg det och kom fram, satte sig bredvid mig och la armen om mig. Då blev det lugnare igen, men samtidigt låg känslan alltid där. Felix gick fram och tänkte ett ljus, och föll nästan ihop i gången sen. Jag, Frida och Petra satte oss runt honom och bara kramades. Och jag tror att det blev bättre med honom också. Sen var det bön. Och jag ville ha TAIZÉ. Och jag bara bröt ihop, jag med. Tårarna började rinna och jag saknade det så oändligt mycket. I slutet satt Frida, Felix, Ida och Frida runt mig och bara kramade mig. Och bokstavligt torkade mina tårar. Underbara människor. Och vi satt kvar när det hela var slut också. Bara satt. Vi saknar det så mycket allihopa. Och när jag var redo tog Ida min hand och vi gick ut. Sen var det dom obligatoriska hejdå-kramarna. Inte för att vi är tvugna, utan för att det är så mysigt. Av Magnus fick jag allra längst kramen och ett "Ta hand om dig!" - jag tror han hade sett att jag gråtit. Dom är underbara, jag älskar dom. Efter alla kramar gick Ida och jag hem, den där pratstunden behöver man varje vecka.
Det är så skönt att bara få släppa allt ibland.

Toleredskyrkan är fristaden på jorden. <3

Inga kommentarer: